„Badaj wzrok raz na rok” – Nikon Lenswear partnerem kampanii edukacyjnej „CZAS NA WZROK. BEZ OGRANICZEŃ” - JZO

„Badaj wzrok raz na rok” – Nikon Lenswear partnerem kampanii edukacyjnej „CZAS NA WZROK. BEZ OGRANICZEŃ”

94% osób powyżej 40 roku życia ma problemy ze wzrokiem i oczami, a 64% z nich nie kontroluje jakości widzenia regularnie. Nikon Lenswear, producent najwyższej jakości soczewek okularowych, dołączył do grona partnerów kampanii „CZAS NA WZROK. BEZ OGRANICZEŃ”, której celem jest edukowanie, zachęcanie i ułatwianie Polakom dostępu do badania wzroku. JZO, wyłączny dystrybutor soczewek okularowych Nikon wspiera akcję już trzeci raz.

Co 2 Polak bada wzrok

Badania SW Research[1] jednoznacznie potwierdzają – 90% osób w wieku 18-65 ma problemy z widzeniem, jedynie co druga osoba sprawdza kondycję oczu raz na rok, a co piąta raz na pięć lat. Najczęstszymi problemami ze wzrokiem Polaków są trudności z widzeniem przedmiotów w dali, rozmazany obraz, suchość i podrażnienie oczu. Im bliżej i częściej patrzymy na ekran, tym bardziej wysilamy mięśnie narządu wzroku, czego konsekwencją jest rozmazane lub podwójne widzenie czy uczucie „zmęczonych oczu”. Z krótkowzrocznością boryka się aż 59% osób między 18 a 39 rokiem życia. Z badań wynika również, że nie wszyscy potrafią wskazać odpowiedniego eksperta, do którego należy się udać, gdy pojawia się problem z widzeniem.

 

– Wydawać by się mogło, że zaburzenia widzenia dotyczą głównie osób starszych. Obecnie ta tendencja ulega diametralnej zmianie – liczba osób noszących okulary rośnie, szczególnie wśród młodych Polaków. Zostałam ambasadorem marki JZO, które od lat aktywnie edukuje Polaków w ramach akcji „CZAS NA WZROK”, bo uważam, że niezwykle ważna jest regularna kontrola wzroku od najmłodszych lat. Wcześnie wykryta wada, pozwoli uniknąć powikłań w dorosłym życiu – mówi Krystyna Czubówna, jedna z ambasadorek kampanii.

 

Nikon Lenswear partnerem kampanii

Inauguracja tegorocznej kampanii odbyła się 27 lutego w Domu Braci Jabłkowskich w Warszawie.  Wszystkich partnerów III edycji akcji łączy jeden cel: upowszechnienie regularnego badania wzroku. Nikon Lenswear, producent soczewek okularowych, od lat wykorzystuje dorobek japońskich technologów w zakresie poprawy jakości widzenia. Jako partner kampanii „CZAS NA WZROK” Nikon Lenswear będzie wspierać kompleksowe działania informacyjno-edukacyjne w internecie oraz mediach społecznościowych.

Z roku na rok rośnie liczba osób mających problem z widzeniem. Jest to koszt postępu technologicznego – niemal cały czas patrzymy na ekran telefonu czy komputera. Już co druga osoba w wieku 18-24 lata ma problem z widzeniem na dalsze odległości. Wierzę, że nasz udział w kampanii edukacyjnej „CZAS NA WZROK” przyczyni się do zwiększenia świadomości na temat dbania o zdrowe oczy. mówi Łukasz Ruta, p.o. Dyrektora Handlowego JZO S.A. , wyłącznego dystrybutora soczewek okularowych Nikon w Polsce.

 

Nikon Lenswear posiada ponad 100-letnie doświadczenie w zakresie optyki precyzyjnej. Rozpoznawalność marki Nikon na polu fotografii oddziałuje na postrzeganie soczewek okularowych Nikon. Aż 80% użytkowników, którzy wybrali soczewki Nikon, pamiętają markę swoich soczewek. Jako pionier technologii optycznej, firma Nikon dąży do zaprojektowania takich soczewek okularowych, które zagwarantują najlepszą jakość widzenia każdemu użytkownikowi okularów. Wysoko wyspecjalizowany kalkulator obliczeniowy NODE (Nikon Optical Design Engine) optymalizuje powierzchnie optyczne, wkalkulowując indywidualne parametry użytkownika tak, aby zapewnić wyraźne, ostre, pozbawione zniekształceń i komfortowe widzenie.

 

 

***

Dołącz do @Nikon Lenswear Polska na Facebooku!

[1] Badanie pt. „Czego oczy nie widzą, tego sercu… żal, czyli jak Polacy (nie) dbają o wzrok?”, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2020, na reprezentatywnej grupie Polaków n=1417 w wieku 18-65 lat.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *