Uncategorized Archives - JZO

CZAS NA WZROK. SZPITALE W OKULARACH – razem zadbajmy o wzrok personelu medycznego walczącego z koronawirusem w Polsce!

Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa przyczyniła się do tego, że wszyscy zostaliśmy zmuszeni do podjęcia nierównej walki z niewidzialnym przeciwnikiem. W obecnych niełatwych czasach z jeszcze większym szacunkiem i podziwem patrzymy na osoby wykonujące zawody medyczne. To właśnie w ich pracę wpisana jest misyjność – niesienie pomocy drugiemu człowiekowi. Optycy, okuliści, optometryści jak mało kto rozumieją medyków, którzy w pierwszej linii zmagają się z epidemią koronawirusa. Ta myśl przyświecała nam przy zorganizowaniu bezprecedensowej w skali ogólnopolskiej akcji charytatywnej CZAS NA WZROK. SZPITALE W OKULARACH..

Zmęczone wielogodzinnym dyżurem oczy lekarzy, pielęgniarek, ratowników i diagnostów, to symbol dzisiejszych czasów. Kiedy oni – cisi Bohaterowie – na pierwszej linii frontu zmagają się w boju o nasze życie i zdrowie, my możemy zadbać o ich wzrok.

W ramach dobroczynnej akcji CZAS NA WZROK. SZPITALE W OKULARACH jako Grupa Essilor (JAI KUDO, JZO, Essilor Polonia) przekażemy pracownikom placówek zaangażowanych w walkę z koronawirusem okulary korekcyjne, które stanowią dodatkową, mechaniczną barierę przed wniknięciem wirusa do organizmu.

Szczegóły dotyczące akcji znajdują się na stronie www.czasnawzrok.pl

JZO wspiera akcję #Mój Bezpieczny Salon Optyczny

Lokalni niezależni optycy z całej Polski zjednoczyli siły i rozpoczynają akcję #MójBezpiecznySalonOptyczny. W ramach tej akcji optycy, których salony rozmieszczone są na terenie całej Polski,  tak aby były dostępne dla każdej zainteresowanej ich działaniem osoby, będą pełnili telefoniczne dyżury w salonach optycznych – KAŻDY może umówić się na indywidualną wizytę, realizowaną w formie „JEDEN NA JEDEN” (jeden klient i tylko jeden optyk lub jeden badający). Na czas wizyty zdezynfekowany salon będzie zamknięty dla innych osób. W projekcie MójBezpiecznySalonOptyczny  uczestniczą jedynie salony, w których optycy są w stanie zapewnić bezpieczną i sterylną wizytę, przeprowadzaną zgodnie z procedurami przygotowanymi na podstawie zaleceń Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej[i].

Jakie to procedury?

  1. Pacjenci są przyjmowani w trybie indywidualnych wizyt po uprzednim umówieniu telefonicznym. Wizyty odbywają się bez towarzystwa osób trzecich. Salon jest zamknięty dla innych odwiedzających w czasie wizyty umówionego pacjenta.
  2. Zarówno pracownicy, jak i klienci salonu są zobowiązani do korzystania z płynu do dezynfekcji rąk przed, w trakcie jak i po wizycie w salonie optycznym.
  3. Pracownik salonu optycznego jest upoważniony do przeprowadzenia z klientem dodatkowego wywiadu odnośnie samopoczucia i ewentualnego kontaktu z osobami z grupy ryzyka (objętymi kwarantanną domową, hospitalizowanymi z powodu koronawirusa, etc.) oraz dokonania pomiaru temperatury jego ciała przed przyjęciem na wizytę
  4. Pracownicy salonów optycznych są zobowiązani do przeprowadzanie regularnych dezynfekcji salonu, w szczególności po każdej wizycie pacjenta (dotyczy wszystkich aparatów, pomocy, przedmiotów, itd. z którymi miał styczność pacjent)
  5. Pracownicy salonów optycznych są zobowiązani do regularnego wietrzenia pomieszczeń
  6. Pracownicy salonów optycznych są zobowiązani do zapewnienia środków ochrony osobistej (maseczek, okularów, przyłbic, rękawiczek, płynów do dezynfekcji dla pacjentów i pracowników)
  7. Pracownicy salonów optycznych są zobowiązani do zagwarantowanie pacjentom możliwości umycia rąk ciepłą wodą z mydłem lub dezynfekcji rąk bezpośrednio po wejściu do salonu.
  8. Pracownicy salonów optycznych mają obowiązek zadbać o jak największą możliwą odległość pomiędzy pracownikami zakładu, pracownikami zakładu i Klientami (1,5-2 metry).
  9. Pracownicy salonów optycznych są zobowiązani do zachęcanie klientów do korzystania z płatności bezgotówkowych
  10. Wprowadzone zostało kontrolowanie stanu zdrowia pracowników w szczególności pomiaru temperatury ich ciała przed rozpoczęciem pracy
  11. Wprowadzona została zasada skierowania do pracy zdalnej przez co najmniej 14 dni wszystkich pracowników powracających z rejonów zagrożonych występowaniem koronawirusa oraz przejawiających jakiekolwiek objawy infekcji (w szczególności: kaszel, katar, podwyższona temperatura ciała)
  12. Właściciel salonu optycznego jest zobowiązany do odbycia szkolenia on-line z bezpiecznej obsługi klientów i procedur bezpieczeństwa w salonie zorganizowanego przez firmę Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO.

Listę salonów, które biorą udział w projekcie znajdziesz tutaj!

Bibliografia

[i] „Zalecenia KRIO dotyczące postępowania podczas epidemii koronawirusa”: https://www.krio.org.pl/zalecenia-krio-dotyczace-postepowania-podczas-epidemii-koronawirusa/.

 

Wszystkie informacje dla Optyków zostały zawarte na dedykowanej witrynie bezpiecznysalonoptyczny.pl.

Polska w okularach – Czy okulary chronią przed koronawirusem?

Jeśli musisz wyjść z domu, poza maseczką załóż również okulary. Dla bezpieczeństwa własnego i otoczenia warto chronić nie tylko usta i nos, ale przede wszystkim OCZY!

Zapraszamy do artykułu, w którym znajdziesz opinie polskich i światowych ekspertów oraz porady jak prawidłowo chronić oczy i dbać o okulary w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.Dla wszystkich Polaków ruszyła też akcja #BezpiecznySalonOptyczny, która umożliwia w sytuacjach koniecznych skorzystać z usług i badań dyżurujących pod telefonem polskich optyków.

Przeczytaj artykuł na temat ochrony oczu przed koronawirusem TUTAJ

„Badaj wzrok raz na rok” – Nikon Lenswear partnerem kampanii edukacyjnej „CZAS NA WZROK. BEZ OGRANICZEŃ”

94% osób powyżej 40 roku życia ma problemy ze wzrokiem i oczami, a 64% z nich nie kontroluje jakości widzenia regularnie. Nikon Lenswear, producent najwyższej jakości soczewek okularowych, dołączył do grona partnerów kampanii „CZAS NA WZROK. BEZ OGRANICZEŃ”, której celem jest edukowanie, zachęcanie i ułatwianie Polakom dostępu do badania wzroku. JZO, wyłączny dystrybutor soczewek okularowych Nikon wspiera akcję już trzeci raz.

Co 2 Polak bada wzrok

Badania SW Research[1] jednoznacznie potwierdzają – 90% osób w wieku 18-65 ma problemy z widzeniem, jedynie co druga osoba sprawdza kondycję oczu raz na rok, a co piąta raz na pięć lat. Najczęstszymi problemami ze wzrokiem Polaków są trudności z widzeniem przedmiotów w dali, rozmazany obraz, suchość i podrażnienie oczu. Im bliżej i częściej patrzymy na ekran, tym bardziej wysilamy mięśnie narządu wzroku, czego konsekwencją jest rozmazane lub podwójne widzenie czy uczucie „zmęczonych oczu”. Z krótkowzrocznością boryka się aż 59% osób między 18 a 39 rokiem życia. Z badań wynika również, że nie wszyscy potrafią wskazać odpowiedniego eksperta, do którego należy się udać, gdy pojawia się problem z widzeniem.

 

– Wydawać by się mogło, że zaburzenia widzenia dotyczą głównie osób starszych. Obecnie ta tendencja ulega diametralnej zmianie – liczba osób noszących okulary rośnie, szczególnie wśród młodych Polaków. Zostałam ambasadorem marki JZO, które od lat aktywnie edukuje Polaków w ramach akcji „CZAS NA WZROK”, bo uważam, że niezwykle ważna jest regularna kontrola wzroku od najmłodszych lat. Wcześnie wykryta wada, pozwoli uniknąć powikłań w dorosłym życiu – mówi Krystyna Czubówna, jedna z ambasadorek kampanii.

 

Nikon Lenswear partnerem kampanii

Inauguracja tegorocznej kampanii odbyła się 27 lutego w Domu Braci Jabłkowskich w Warszawie.  Wszystkich partnerów III edycji akcji łączy jeden cel: upowszechnienie regularnego badania wzroku. Nikon Lenswear, producent soczewek okularowych, od lat wykorzystuje dorobek japońskich technologów w zakresie poprawy jakości widzenia. Jako partner kampanii „CZAS NA WZROK” Nikon Lenswear będzie wspierać kompleksowe działania informacyjno-edukacyjne w internecie oraz mediach społecznościowych.

Z roku na rok rośnie liczba osób mających problem z widzeniem. Jest to koszt postępu technologicznego – niemal cały czas patrzymy na ekran telefonu czy komputera. Już co druga osoba w wieku 18-24 lata ma problem z widzeniem na dalsze odległości. Wierzę, że nasz udział w kampanii edukacyjnej „CZAS NA WZROK” przyczyni się do zwiększenia świadomości na temat dbania o zdrowe oczy. mówi Łukasz Ruta, p.o. Dyrektora Handlowego JZO S.A. , wyłącznego dystrybutora soczewek okularowych Nikon w Polsce.

 

Nikon Lenswear posiada ponad 100-letnie doświadczenie w zakresie optyki precyzyjnej. Rozpoznawalność marki Nikon na polu fotografii oddziałuje na postrzeganie soczewek okularowych Nikon. Aż 80% użytkowników, którzy wybrali soczewki Nikon, pamiętają markę swoich soczewek. Jako pionier technologii optycznej, firma Nikon dąży do zaprojektowania takich soczewek okularowych, które zagwarantują najlepszą jakość widzenia każdemu użytkownikowi okularów. Wysoko wyspecjalizowany kalkulator obliczeniowy NODE (Nikon Optical Design Engine) optymalizuje powierzchnie optyczne, wkalkulowując indywidualne parametry użytkownika tak, aby zapewnić wyraźne, ostre, pozbawione zniekształceń i komfortowe widzenie.

 

 

***

Dołącz do @Nikon Lenswear Polska na Facebooku!

[1] Badanie pt. „Czego oczy nie widzą, tego sercu… żal, czyli jak Polacy (nie) dbają o wzrok?”, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2020, na reprezentatywnej grupie Polaków n=1417 w wieku 18-65 lat.

 

Startuje akcja pomaganie przez badanie w ramach programu Zobacz Lepszą Przyszłość 2020

Już po raz kolejny nasza spółka została współorganizatorem programu Zobacz Lepszą Przyszłość. To unikatowy w skali ogólnopolskiej dobroczynny program profilaktyki wad wzroku wśród dzieci i młodzieży znajdujących się w trudnej sytuacji.

W 2020 roku planujemy przeprowadzenie badań przesiewowych wzroku wśród 10 000 dzieci i młodzieży m.in. z domów dziecka, pieczy zastępczej, świetlic środowiskowych.

Tym samym planujemy przekazanie blisko 4 000 bezpłatnych okularów korekcyjnych!

W 2020 roku do udziału w akcji POMAGANIE PRZEZ BADANIE wraz z Fundacją Polski Mogą Wszystko zapraszamy optyków, optometrystów i lekarzy okulistów, którzy mogą zaoferować w swoim salonie lub gabinecie przeprowadzenie badań przesiewowych wzroku dowolnej, określonej wcześniej przez siebie, liczby dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji.

Każdy Partner Programu otrzyma certyfikat BOHATERA DZIECIĘCEGO WZROKU oraz specjalną naklejkę na witrynę salonu optycznego.

Na najbardziej zaangażowanych Partnerów, którzy dodatkowo  przeprowadzą bezpłatne badania pełne wzroku czekają Medale  BOHATERA DZIECIĘCEGO WZROKU.

Każdy zainteresowany specjalista może zgłosić się do udziału w akcji za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie:

https://fpmw.pl/essilor/pomaganie

 

Więcej informacji: www.grupaessilor.pl

 

 

Nikon od roku na polskim rynku optycznym

Rok temu w ofercie JZO S. A. zadebiutowały soczewki okularowe Nikon. Z tej okazji w trakcie wystawy OPTYKA 2019, towarzyszącej Ogólnopolskiemu Kongresowi KRIO w Karpaczu, wspólnie z Marzeną Rogalską i Maciejem Orłosiem, ambasadorami kampanii Czas na wzrok, oraz Mirosławem Nowakiem, odpowiedzialnym za Grupę Essilor w Polsce, Estonii, na Łotwie i Litwie, na stoisku JZO świętowaliśmy pierwszy jubileusz marki Nikon na polskim rynku optycznym.

 

Powierzenie nam – JZO S. A. – dystrybucji szkieł okularowych Nikon to dla nas ogromne wyróżnienie, ale i wyzwanie. Miniony rok był dla nas czasem intensywnej pracy, której efekty już widzimy. Wspólnie z wyselekcjonowanymi salonami optycznymi zbudowaliśmy sieć dystrybucji, która gwarantuje klientowi końcowemu najwyższą jakość obsługi.” – powiedział Łukasz Ruta, Dystrykt Manager JZO S. A.

 

Nikon Lenswear posiada ponad 100-letnie doświadczenie w zakresie optyki precyzyjnej. Jako pionier technologii optycznej, firma Nikon dąży do zaprojektowania takich soczewek okularowych, które zagwarantują najlepszą jakość widzenia każdemu użytkownikowi okularów. Wysoko wyspecjalizowany kalkulator obliczeniowy NODE (Nikon Optical Design Engine) optymalizuje powierzchnie optyczne, wkalkulowując indywidualne parametry użytkownika tak, aby zapewnić wyraźne, ostre, pozbawione zniekształceń i komfortowe widzenie.

 

Rozpoznawalność marki Nikon na polu fotografii oddziałuje na postrzeganie soczewek okularowych Nikon. Aż 80% użytkowników, którzy wybrali soczewki Nikon, pamiętają markę swoich soczewek.

 

Klienci oczekują najwyższej jakości widzenia, bez kompromisów i soczewek tak cienkich, jak to możliwe. To wszystko gwarantują soczewki Nikon, zarówno progresywne, jak i jednoogniskowe.” – potwierdza Łukasz Ruta, Dystrykt Manager JZO S. A.

 

Choć obecne od niedawna na polskim rynku optycznym, już doczekały się wyróżnień także wśród profesjonalistów. Progresywne soczewki okularowe Nikon Presio Master Infinite w 2018 roku zdobyły Złoty Medal Optyka.

 

Tytuł Best Quality Employer dla JZO S. A.

JZO S. A. uzyskał tytuł „Best Quality Employer 2019” w uznaniu za wysokie standardy zatrudnienia. To już kolejne wyróżnienie, jakie firma otrzymuje na polu polityki personalnej.

Jako firma z kilkudziesięcioletnią tradycją i doświadczeniem rozumiemy, że pracownicy są naszym kapitałem, dlatego regularnie wdrażamy nowe projekty wewnętrzne, które doskonale umacniają naszą kulturę organizacyjną. Poza akcjonariatem pracowniczym czy regularnymi programami doskonalenia zawodowego, implementujemy dobre praktyki w zakresie inicjatyw pracowniczych, umożliwiając naszym pracownikom realizację ciekawych projektów wewnętrznych i wymianę wiedzy.

 

„Dziękujemy naszym pracownikom za wszelkie pomysły, jakie dostarczają do realizacji. Oddolne inicjatywy są najlepiej skalibrowanymi projektami, ponieważ odpowiadają bezpośrednio na potrzeby pracowników JZO” – powiedziała Anna Świerk, Specjalista ds. BHP, odpowiedzialna za koordynację inicjatyw pracowniczych w JZO S. A.

 

Dbamy o atmosferę w pracy i angażujemy pracowników w ogólnopolskie i ogólnoświatowe akcje prozdrowotne (np. różowy październik jako miesiąc walki z rakiem piersi) oraz organizujemy konkursy dla pracowników, aby umacniać ich identyfikację z markami, jakie mamy w portfolio.

 

Nasz projekt profilaktyki wzroku dla pracowników zakłada regularną wymianę szkieł okularowych w ramach deputatów pracowniczych, a wkrótce planujemy jego rozszerzenie o bezpłatne badania wzroku w gabinecie okulistycznym, jaki otwieramy w naszym zakładzie produkcyjnym w Jeleniej Górze.

 

Stale dopasowujemy ofertę zatrudnienia do rynku i wymagań kandydatów, co później przekłada się na wyższe zaangażowanie i lojalność pracowników. Naszym celem jest docieranie do młodych talentów i wykwalifikowanych specjalistów, którzy dzięki rozbudowanym ścieżkom rozwoju i awansu mogą rozwijać swoje umiejętności i talenty.

 

Dokładamy wszelkich starań, aby uzyskany tytuł realnie przekładał się na jakość standardów pracy, jakie dajemy naszym pracownikom, bo nasi pracownicy to my.

 

Dziękujemy!

Darowizna JZO

Darowizna na rzecz Polskiego Związku Niewidomych.

 

Długoletnia współpraca między JZO S. A. a Polskim Związkiem Niewidomych, w tym Koła w Jeleniej Górze, została przypieczętowana 13.09.2019 r. przekazaniem darowizny w postaci soczewek kontaktowych oraz płynów do dezynfekcji soczewek na rzecz podopiecznych Związku. JZO S. A. przekazało łącznie trzy palety produktów o łącznej wartości przekraczającej 90.000 PLN brutto.

„Jest to pierwsza tak duża i chyba największa w Polsce darowizna materialna, jaką otrzymuje Polski Związek Niewidomych”- powiedział Tomasz Żylewicz, Wiceprezes Zarządu PZN Koła w Jeleniej Górze. Rozumiejąc jak trudna jest korekcja wysokich i skomplikowanych wad wzroku, JZO S. A. od 1996 roku wspiera Polski Związek Niewidomych, w tym Koło w Jeleniej Górze, realizując bezpłatnie co roku recepty na soczewki okularowe dla kilkudziesięciu członków Związku. Przekazane soczewki kontaktowe oraz płyny do ich dezynfekcji są uzupełnieniem dotychczasowych darowizn na rzecz niedowidzących i niewidomych.

„Otrzymane soczewki oraz płyny zostaną rozprowadzone także do innych okręgów Polskiego Związku Niewidomych” – potwierdziła Iwona Tymiuk, Prezes Zarządu Polskiego Związku Niewidomych, Koła w Jeleniej Górze.

JZO S. A. Polski Ekspert Optyczny dba o wzrok pokoleń Polaków od 1945 roku. Wieloletnie doświadczenie w branży optycznej poparte przynależnością do koncernu o międzynarodowym zasięgu pozwala firmie oferować soczewki okularowe najnowszej generacji, zapewniające doskonałą korekcję i ochronę wzroku. Soczewki okularowe JZO to najwyższej jakości wyroby medyczne, spełniające wymagania światowych norm dotyczących optyki okularowej. W swojej działalności filantropijnej spółka koncentruje się na edukacji i profilaktyce dzieci i dorosłych w zakresie prawidłowego widzenia oraz materialnym wsparciu na rzecz organizacji zrzeszających słabo i niedowidzących.

Polski Związek Niewidomych Koło w Jeleniej Górze jest Organizacją Pożytku Publicznego działającą na terenie województwa dolnośląskiego, zapobiegającą wykluczeniu społecznemu oraz zawodowemu niewidomych i słabowidzących. Prowadząc działalność doradczą, rehabilitacyjną, informacyjną, szkoleniową, kulturalną i promocyjną, organizacja niesie wszechstronną pomoc osobom dotkniętym chorobami narządu wzroku oraz ich rodzinom.